اقليم قلم اقليم قلم
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 المکاسب ‌المحرمه

کتاب «المکاسب‌المحرمه» حاصل دروس خارج فقه امام خميني(ره) در حوزه علميه قم است که توسط انتشارات عروج به چاپ رسيده است. مباحث کتاب «المکاسب‌المحرمه» در پنج بخش، يک خاتمه تنظيم و در دو جلد ارائه شده است. خريد و فروش و انتفاع اعيان نجسه و متنجسات، معاملاتي که مقصود آن کار حرام است، مثل آلات قمار، معاملات غير عقلايي، اعمال حرام نفسي مانند بت‌ سازي و مجسمه‌ سازي، غناء، غيبت، دروغ، همراهي و همکاري با ستمگران، معامله و اجرت در اعمال واجب، جوايز سلطان، خراج و تقيه از بخش‌هاي کتاب به‌ شمار مي‌رود. برخي خصوصيات مباحث فقهي کتاب شامل طرح مستقل و همراه ابتکار مباحث و مسائل فقهي، عنايت و توجه به مباحث و ادله قرآني، بررسي و تحليل کامل روايات (سنت)، همراه برخي مباحث حديث‌شناسي و رجال، بررسي و نقد اقوال فقها و اجماع و شهرت، توجه به شرايط زمان و مکان در صدور و دلالت روايات و تصور موضوعات و مسائل نو و جديد است. 
کتاب «المکاسب‌المحرمه» با تصحيح و تعليق و فهرست‌هاي مناسب، همراه با مقدمه‌اي کوتاه در روش فقهي امام خميني(ره) به کوشش مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) با بهاي 
20‌هزار ريال چاپ شده است. 
جلد اول کتاب «المکاسب‌المحرمه» در 494 صفحه و جلد دوم در
544 صفحه منتشر شده است.

 فرشته‌ها قصه ندارند بانو 
نويسنده: سيد علي شجاعي
تعداد صفحات: 151 صفحه 
ناشر: كتاب نيستان 
بها: 3500 تومان 
در فهرست كتاب اين عناوين به چشم مي‌خورد:
عاشقانه‌هاي يك سه‌شنبه باراني،‌ پر هيب تاريكي از چند زن، وقت باريدن ماه، مجلس شبيه‌خواني شبيه گم گشتگي يونس، امتداد سفيد و بلند اندوه و آسمان‌تر از سپيده.

 رفوزه‌ها
مولف: ابوالفضل زرويي نصرآباد 
تعداد صفحات: 434 صفحه 
ناشر: كتاب نيستان 
بها: 9300 تومان 
در فهرست كتاب عناوين زير را مي‌خوانيم:
شعر نو، حكايت، از هر دري،‌اخوانيات، خودماني‌ها و اصل مطلب.


بيداري
بيداري عنوان كتاب ديگري است كه انتشارات كتاب نيستان آن را منتشر كرده است. كتاب توسط مصطفي جمشيدي به رشته تحرير درآمده و داراي 268 صفحه مي‌باشد و بهاي در نظر گرفته شده براي كتاب
 6500 تومان است.مصطفي جمشيدي متولد 1340 و نويسنده رمان‌هاي مختلفي چون سونات عدن،‌معبر به آخر‌الزمان، بوقاري 4 و ... است .اهميت به زبان و فرم و جايگاه روايت و مبناي تكنيكي در آثار او مشهود است. در بيداري، او به گذشته‌هاي نه چندان دوري پرداخته كه محتواي آن بازخواني ويژه‌اي است،پيرامون وقوع انقلاب اسلامي و دردمندي‌هاي مربوط به آن.




|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید